Alt del Griu N.O. feb12

Related Posts

Alt del Griu N.O.

mcn_130212_3898

Alt del Griu Canal NO i variant de la collada d’entinyola.

Sortida/Arribada: 2100/2876m

Orientació: NO

Dificultat esquí/snowboard: S 2.2 (escala Volo)

Dificultat ALP: Fàcil

Exposició : E2

Durada: 3h/4h

D+/D-  : 776m

Pendent: 35º/45º

Punt de Sortida:
Parada intermitja de Funicamp (accés a Grand Valira) des de Encamp o final de la carretera de cortals.
Lat:  42°32’19.19″N Long: 1°37’58.84″E

Accés:
Sortint de la parada intermitja del Funicamp, baixem un tram de carretera fins avistar un pont tibetà que creua el riu allà serà el nostre punt de sortida remontant direcció sud a la collada d’entinyola. Tenim l’opció de pujar per la mateixa canal que ens dur a la collada entre el pic del alt del griu i pic del aspra o anar a  buscar el llom del alt del griu per accedir directament a la canaleta NO que no cal fer cim per començar-la.

Descens:
Canal orientada al NO (1) que a vegades només trobem neu dins de la canal a causa dels vents del nord que s’emporten la neu d’aquesta vessant pero que dins la canal queda dipositada. Es estreta en tot el seu recorregut tot i que permet fer girs amb comoditat i no presenta molta inclinació uns 40º al llarg de uns 400m regulars. Seguidament segirem el fons de vall per zona més boscosa fins al mateix punt de sortida.

Variant:
La segona opció es de fer el descens des de la mateixa collada d’entinyola (2)en la mateixa direcció, amplisima canal, sense exigències tècniques ni inclinació destacable 35º/40º ens portarà al mateix lloc qiue la primera opció.