Pic de Tristaina gen05

Pic de Tristaina

Sortida/Arribada: 2240/2879m

Orientació:Sud

Dificultat esquí/snowboard: S 4.2 (escala Volo)

Dificultat ALP: PD (grampons i piolet necessaris)

Exposició : E2

Durada: 4h

D+/D- 640/940m

Pendent: 45/50º

Punt de Sortida:

Pàrquing estació d’esquí d’Ordino Arcalís (Vallnord)

Accés:

Prenem el telecadira la Balma i baixem per la pista de la Balma, abans del encreuament de pistes amb la canaleta sortim fora de la pista direcció N al riu a la cota 2240m on veurem un collet direcció als estanys de Tristaina. Aquest punt ens calçarem les pells i remontarem fins al primer estany i més tard el segon per la seva dreta fins arribar al collet de tristaina i remontem ja amb grampons i piolet per la cresta fins al pic 2879m.
Un cop al pic, depenen de les condicions de neu assegurar-se d’on començar el descens ja que des de el cim no és evident, un consell es tenir una foto del descens per consultar-la al cim en cas de dubte.

Descens:

Primer tram força inclinat i tècnic uns 45-50º amb forta exposició 50m, seguidament entrem dins la canal evident fent-se la pendent mes suau 45º i amb menys exposició, permetent girs més amples i encarar la part final amb més fluïdesa. Fer atenció a la primera part!! Cara Sud exposada al sol, risc elevat d’allaus!!